close

第一次聽見她的歌是born to die

mv裡頭女主角奔向男主角擁吻著

開著車一起死去

她的聲音是如此浪漫又哀傷

 

她的許多歌詞裡都在崇拜著有權勢的男人

像個小女人般依賴著

眼神卻時而高傲時而冷漠

古怪的脾氣該說她是超級做作還是非常自我呢?

總之她,使人著迷。

 

Money is the anthem
Of success

金錢就是勝利之歌
So before we go out

所以在我們約會之前
What's your address?
你的地址是哪裡呢


I'm your national anthem

我就是你的國歌

God, you're so handsome

天啊,你好英俊

Take me to the Hamptons

帶我到乘著Bugatti的超級跑車

Bugatti Veyron
到漢普頓去吧


He loves to romance 'em,

他熱愛羅曼史
Reckless abandon,

他既魯莽又任性
Holdin' me for ransom,

將我當作籌碼

Upper echelon.
擠入上層階級
He says to "be cool" but,

他說"冷靜點"

I don't know how yet.

但我不知道該如何放鬆
Wind in my hair,

輕風拂過我的頭髮
Hand on the back of my neck.

他的大手放在我頸後
I said, "Can we party later on?"

我說"等等可以開始派對了嗎"
He said, "Yes, yes." (Yes.)
他說"可以,當然可以"

 

Tell me I'm your National Anthem.

(Ooh, yeah, baby, bow down,)

快告訴我我是你的國歌(噢寶貝,為我卑躬屈膝吧)

(Making me so wow, wow.)

(讓我感覺良好)
Tell me I'm your National Anthem.
(Sugar, sugar, how now,)

快承認我我是你的國歌(甜心,現在如何)

(Take your body down town.)

讓我們纏綿悱惻
Red, white, blue's in the skies,

紅 白 藍飄揚在天空中

Summer's in the air and baby,

夏天瀰漫在空氣中
Heaven's in your eyes.

而寶貝 天堂就在你眼中
I'm your National Anthem.
我是你的國歌


Money is the reason,
We exist.

金錢就是我們存在的原因
Everybody knows it,

所有人都知道
It's a fact. Kiss, kiss.
這是事實 親吻我吧 親吻吧


I sing the National Anthem,

我唱著國歌

While I'm standing,

當我跨坐在
Over your body,

你的身體上
Hold you like a python.
像條蟒蛇般纏著妳


And you can't keep your hands off.

而你對我愛不釋手

Me, or your pants on.

對我無法沉住氣
See what you've done to me?

看看你對我做了什麼

Give me Chevron.
為我頒個獎章吧


You said to "be cool" but,

你說"冷靜點"

I'm already coolest.

但是我已經夠冷靜了
I said to "get real",

我說"清醒點吧"
Don't you know who you're dealing with?

難道你不知道在和誰相處嗎

 

Um, do you think you'll buy me,

嗯。你覺得你能夠買給我
Lots of diamonds? (Yes, I also brought my gun)

一堆的金銀珠寶嗎(是啊,我還為自己買了一把槍)

 

Tell me I'm your National Anthem.

(Ooh, yeah, baby, bow down,)

快告訴我我是你的國歌(噢寶貝,為我卑躬屈膝吧)

(Making me so wow, wow.)

(讓我感覺良好)
Tell me I'm your National Anthem.
(Sugar, sugar, how now,)

快承認我我是你的國歌(甜心,現在如何)

(Take your body down town.)

讓我們纏綿悱惻
Red, white, blue's in the skies,

紅 白 藍飄揚在天空中

Summer's in the air and baby,

夏天瀰漫在空氣中
Heaven's in your eyes.

而寶貝 天堂就在你眼中
I'm your National Anthem.
我是你的國歌

 

It's a love story for the new age,

我們的愛情故事創世紀

For the six page,

登上各大雜誌封面
Want a quick, sick rampage?
想不想要一次快速 瘋狂的暴怒(刺激)

Wining and dining, drinking and driving,

喝著酒吃著美食 喝醉著駕駛

Excessive buying, overdosin', dyin',

揮霍金錢 過度用藥 年輕著死去

On our drugs and our love,

在我們的藥物中 愛情中
And our dreams and our rage.
我們的夢想中 憤怒中
Blurring the lines,

模糊了
Between real and the fake.

真實和虛假的邊界

Dark and lonely,

黑暗又寂寞
I need somebody to hold me.
我需要一個誰來抱住我


We will do very well,

我們會做得非常好

I can tell, I can tell,

我敢說
Keep my safe in his bell,

保護我不受傷害

Tower, hotel.
帶我去各個高塔和飯店

 

Money is the anthem,
Of success.

金錢就是勝利之歌

So put on mascara,

所以塗上睫毛膏
And your party dress.
穿上你的派對禮服吧

 

I'm your National Anthem,

我是你的國歌

Boy, put your hands up,

男孩,將你的雙手舉起來吧

Give me a standing ovation.
為我起身鼓掌


Boy, you have landed,

男孩你已經著陸

Babe, in the land of,

著陸在這個
Sweetness and danger,

甜膩又危險的國度

Queen of Saigon.

我是西貢女王

 

Tell me I'm your National Anthem.

(Ooh, yeah, baby, bow down,)

快告訴我我是你的國歌(噢寶貝,為我卑躬屈膝吧)

(Making me so wow, wow.)

(讓我感覺良好)
Tell me I'm your National Anthem.
(Sugar, sugar, how now,)

快承認我我是你的國歌(甜心,現在如何)

(Take your body down town.)

讓我們纏綿悱惻
Red, white, blue's in the skies,

紅 白 藍飄揚在天空中

Summer's in the air and baby,

夏天瀰漫在空氣中
Heaven's in your eyes.

而寶貝 天堂就在你眼中
I'm your National Anthem.
我是你的國歌


Money is the anthem,

金錢就是聖歌

God, you're so handsome.

天啊你好英俊

Money is the anthem,
Of success

金錢就是勝利之歌


Source:http://www.directlyrics.com/lana-del-rey-national-anthem-lyrics.html

arrow
arrow
    全站熱搜

    NA. 9 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()