close

本來以為這首歌是在寫關於單方面冷淡的愛情

結果好像是比較偏向關於暴政那方面(!?)

滿滿的無助和不解用盡了力氣想讓他感受到

以前上課常偷偷戴著耳機重覆聽的歌

 

You said you'd be there for me

你說你會陪在我身邊

In times of trouble when I need you and I'm down
當我遭遇麻煩和當我需要你的時候

And likewise you need friendship

同樣的你也需要我的友情
It's from my side pure love but I see lately things have been changing
本來在我身旁純粹的愛情但是漸漸地事情變了

You have goals to achieve

你有你的夢想要去實現
But the roads you take abroad are heartless
但那將會是你冷酷的拋下我到遠方

That wants you make another way
所以你想選擇別的方法

You throw stones

你投著石子
Can you see that I am human I am breathing
你難道看不見我是人還有感覺還在呼吸著

But you don't give a damn

你卻毫不理會

Chorus:
Can you feel my heart is beating
你可以感受到我的心在跳動嗎?

Can you see the pain you're causing
你難道看不到我因你而造成的傷害嗎?

Can you feel my heart is beating

你可以感受到我的心還在跳動嗎
Can you see the pain you're causing
你難道看不到你對我造成的傷害嗎?
Blood blood blood.... blood is rushing
鮮血泊泊的流著


And now the world is asleep

世界睡著了
How will you ever wake her up when she is deep in her dreams, wishing

你會如何將她從熟睡中和希望搖醒
And yet so many die

即使如此多的死亡
And still we think that it is all about us
我們想著的還是關於我們的一切

It's all about you

關於你的一切

You sold your soul to the evil and the lust
and the passion and the money and you

你為了欲望情欲金錢還有你自己,而將靈魂賣給了惡魔

See innocent ones die, people hunger for decades

看著無辜的人民死去

suffer under civilized armedrobbers, modern slaveholders
人們幾十年來在armedrobbers文明現代奴隸主下遭受飢餓

Can you feel my heart is beating
你可以感受到我的心在跳動嗎?

Can you see the pain you're causing
你難道看不到我因你而造成的傷害嗎?

Can you feel my heart is beating

你可以感受到我的心還在跳動嗎
Can you see the pain you're causing
你難道看不到你對我造成的傷害嗎?

Blood blood blood.... keeps rushing
鮮血持續的流著
Evaded, eliminated, erased, interrogated
Our tradition, our love for our fellow countrymen,
迴避、抹除和質疑我們的傳統

our property, our resources - our pride
我們愛我們的同胞、我們的歸屬還有我們不屈服的心
Can you feel my heart beating
你可以感受我的心跳嗎

no no no....you don't

不不不你無法.

Can you feel my heart is beating
你可以感受到我的心在跳動嗎?

Can you see the pain you're causing
你難道看不到我因你而造成的傷害嗎?

Can you feel my heart is beating

你可以感受到我的心還在跳動嗎
Can you see the pain you're causing
你難道看不到你對我造成的傷害嗎?

arrow
arrow
    全站熱搜

    NA. 9 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()